پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

برزنت کانکتور

گروه صنعتي پروتهويه

برزنت کانکتور

۴ بازديد

برزنت کانکتور

کانکتور برزنتی
  

در این مقاله همراه ما باشید تا با کانکتور برزنتی (برزنت کانکتور) آشنا شوید.

برزنت کانکتور در قسمت های دمنده یا مکنده ی ماشین ها و سیستم های  هواساز و جلوی دمنده هایی از جمله :فن کویل، داکت اسپیلت و کولرهای آبی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی نصب می شود بنابراین بخش های مکنده ی سیستم های مکنده همانند: سانتریفیوژها، به منظور جلوگیری از منتقل شدن ارتعاشات و لرزه هایی که امکان دارد بوجود بیاید که از این لرزه گیر یا برزنت کانکتور و یا کانکتور برزنتی به کار گرفته می شود.

این رابط و کانکتور برزنتی  از یک سمت از طریق تسمه ی ورقی به دهانه ی سیستم مورد نظر و از سمت دیگر به دهانه ی لاین اصلی کانال منطبق می شود.

نصب کانکتور برزنتی

مورد اول : نکته ای بسیار مهمی که در اجرای این لرزه گیر  و یا کانکتور های برزنتی می بایست  رعایت کرد، بحث هوابندی آن می باشد.
مورد دوم : نکته ی دیگری که در هنگام نصب لرزه گیر و کانکتور برزنتی بابد رعایت شود و بسیار ضروری می باشد این است که فاصله ی سیستم های  دمنده با مکنده نمی بایست، از حد رایج و محدود خود یشتر باشد ، چرا که سبب افت و جمع شدگی برزنت می شود.

این هم مهم است که اختلاف ارتفاع دهانه ی دستگاه و کانال نیز نمی بایست  از حد متداول خود بیشتر شود، این کار سبب اریپ شدن حالت ایستایی برزنت می گردد و در نتیجه  باعث  مسدود شدن  مسیر هوا می شود.

برزنت کانکتور
برزنت کانکتور

خصوصیات کانکتور برزنتی

  1. یک رابط متصل کننده انعطاف پذیر است ، که جلوی منتقل شدن ارتعاش صدا و دما می شود  و در دستگاه های گرمایشی و سرمایش و تهویه به کار گرفته می شود و به وسیله ای  ورق فلزی هوا منتقل می گردد.
  2. ماده به کارگرفته شده ما بین دو ورق گالوانیزه به شیوه سیستم قفل چند گانه به هم متصل می شوند  و به هیچ عنوان جداشدنی نمی باشند.
  3. محفوظ از فضای بیرون است.
  4. به سادگی در کناره های فضاهای گرد و بیضوی به هم وصل می شوند.

اگر علاقه دارید که درباره برزنت اطلاعات مفیدی را بدست آورید پیشنهاد می‌ کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

برزنت چیست؟

پیش از مطرح کردن هر چیزی لازم است بدانید که اصلا برزنت چیست؟ از قدیم‌ الایام نیاز به پارچه‌ هایی که از استحکام بیشتری برخوردار باشند و همچنین از پارچه‌ های الیاف طبیعی باشند و به‌ طور کامل در مقابل آب و آفتاب مقاومت داشته باشند احساس می‌شد. تا هنگامی‌ که با پیشرفت صنایع پتروشیمی پارچه‌ های الیاف طبیعی و پنبه‌ ای با مواد پلیمری نظیر پلی استر ترکیب شدند و نام برزنت را به آن‌ ها اختصاص دادند. بعد از آن و با ورود مواد صنعتی نوین به صنعت پارچه بافی، در هنگام تولید پارچه های برزنت، مواد گوناگونی به آن ها افزوده شد. هر یک از این الیاف و مواد پلیمری ویژگی های متفاوتی را به این پارچه ها داد. پارچه های برزنت معمولا دارای خاصیت مقاوم در برابر آب می باشند. از خصوصیت های دیگر آن ها می توان به ضد حرارت، ضد حریق، ضد آفتاب و مقاوم در برابر وزش باد، وزن زیاد و اجسام تیز اشاره نمود.

کاربرد برزنت

موارد کاربرد برزنت از جمله خام، موادی، آهاری، چاپی و خطی به صورت موارد زیر می باشد:

  • برای تولید انواع چتر، سایبان، خیمه کاربرد دارد
  • جهت روکش کالا کاربرد دارد
  • برای روکش پالت استفاده می شود
  • به عنوان چادر اسکلتی (تونلی) کاربرد دارد
  • به عنوان روکش انواع وسایل کشاورزی قابل استفاده است
  • به عنوان خیمه اسکلتی قابل استفاده است
  • به عنوان روکش ضد آب محصولات به کار برده می شود
  • همچنین به عنوان روکش کولر و انواع کاور اجناس قابل استفاده است.

علاوه بر مصارفی که برای برزنت در موارد فوق مطرح کردیم، در زمینه تولید کیف و ساک، مخصوصا ساک تبلیغاتی کاربرد فراوانی دارد و نکته بسیار مهم در این ساک ها مقاومت بالا، کیفیت چاپ بسیار مطلوب پارچه، مقاوم در برابر آب و نور خورشید می باشد که اتفاقا بسیار حائز اهمیت هم می باشند.

انواع برزنت

انواع برزنت عبارت‌ اند از:

  • برزنت خطی
  • برزنت چاپی
  • برزنت خام
  • برزنت موادی

معرفی برخی از پارچه های برزنتی

در روزگار امروز، تنوع انواع پارچه های برزنتی، با توجه به تقاضا و نیاز مشتری و مخاطب و همچنین نوع کاربری، و نیز پیشرفت دانش در زمینه های مختلف بسیار زیاد شده است. برزنت دارای انواع گوناگون با خصوصیت های مختلف در بازار عرضه می شود. در این ادامه قصد داریم تا در مورد پارچه های برزنت شمعی، برزنت کانتینری و پارچه های برزنت نسوز و ضد آب کمی بحث کنیم.

پارچه برزنت شمعی

معروف ترین نوع پارچه های برزنتی، پارچه های شبه پنبه ای قدیمی می باشند که اکثر افراد با آن آشنایی کامل دارند. لازم به ذکر است که برخلاف برزنت های قدیمی، برزنت شمعی از جنس پلی استر است. پارچه های برزنتی از هر نوع که باشند، به خاطر وجود برخی ویژگی ها مانند دارا بودن جنس ضخیم و تا حدی خشن، و نفوذ ناپذیری موقت بسیار مناسبی که در برابر آب دارند، مناسب ترین نوع پارچه جهت تهیه انواع چادرهای مسافرتی و یا خیمه ها به شمار می آیند.

پارچه برزنت نسوز

به پارچه های ضد حریق و سرامیکی، برزنت نسوز هم گفته می شود که انواع مختلفی دارند. این پارچه ها به علت مقاومت بالا و تحمل دما تا ۵۰۰ درجه سانتی گراد کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند.

پارچه برزنت کانتینری

جالب است بدانید که پارچه های برزنت کانتینری و پارچه های ترانزیتی یا پارچه برزنت کامیون یکی از پر مصرف ترین برزنت ها به شمار می روند. این به علت مقاومت بالای آن ها در برابر نور خورشید و بارندگی می باشد. این پارچه ها دارای ضخامت و استحکام بیشتری نیز هستند. همین مسئله موجب می شود در برابر وزش باد نیز مقاومت بسیاری از خود نشان دهند. این پارچه های برزنت که به پارچه های برزنت تریلی نیز مشهور هستند از روکش پلاستکی و یورتان طراحی شده اند و در انواع یک لایه، دولایه و سه لایه ساخته می شوند. به همین خاطر ضخامت آن ها بالاتر از برزنت شمعی می باشد.

برزنت کانکتور
کانکتور برزنتی

در آخر

ما سعی کردیم در این مقاله هر آنچه لازم است درباره برزنت کانکتور و برزنت لازم است بدانید را مطرح کنیم. چنانچه در این زمینه نیاز به  مشاوره دارید می‌ توانید با کارشناسان پرو تهویه در ارتباط باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.